vrijdag 20 mei 2011

Brugge-II

Vanochtend was het een uur of 8 toen we langzaam wakker werden. De zon scheen al uitbundig! Wat kan dat toch een verschil maken tussen een geslaagde en een wat mindere dag! Op het gemak ontbijt gemaakt met chocoladecroissants, koffie en thee. Daarna hebben we de fiets gepakt en de Kringwinkel in Brugge opgezocht. Hij lag meteen aan het begin van onze route en ik ben er toch geslaagd! Echt heel leuk. Ik verzamel allerlei Delftsblauw/Chineesblauw/Engels of ander blauw (oud)servies. Alles weer net even anders maar wel allemaal bijpassend. Voor nog geen 6 euro heb ik een stapel schotels, 2 prachtige Regoutborden en nog was losse schaaltjes en schoteltjes plús 2 champagneglazen voor de Bubbels die we uit Frankrijk hebben meegenomen. Als een kind zo blij heb ik alles in mijn fietsmand gepakt, teruggebracht naar de camper en toen kon onze verkenning van Brugge echt beginnen. Het is een prachtige, zeer oude en gemoedelijke stad met allerlei straatjes en pleintjes. Ook enorme drommen toeristen die als makke lammeren achter een man met een stok aanlopen, waar ze vandaan komen weet niemand. Ik had echt geen idee dat Brugge zó geliefd was/is bij toeristen. Foto's laat ik over aan m'neer Rinsma. Hij heeft naar hartelust kunnen klikken in deze enorm fotogenieke stad.









1 opmerking:

  1. O wat heerlijk! Struinen in een kringloopwinkel in Brugge. En dan nog slagen ook.
    Hoezo jaloers? Ik? Nee hoor......

    BeantwoordenVerwijderen