zaterdag 17 juli 2010

Bericht uit Fouesnant

Even een korte update vanuit Fouesnant. Ik zit aan het zwembad, met mijn laptop op een tuintafeltje omdat je alleen in de bar en op het terras gebruik van WiFi kunt maken en wel tegen de zeer Franse prijs van €8,00 per uur. Dit is meteen de reden van de vertraging op dit blog. We hadden ons voorgesteld lekker vanuit ons eigen terrasje bij de caravan te kunnen internetten maar dat zit er dus niet in. Natuurlijk maken we updates en ook ik heb inmiddels de nieuwe camera een beetje ontdekt dus ook foto's zullen volgen.

Rinsma zit met zijn gebruinde smoel tegenover mij met zijn eigen laptop de foto's te bewerken tot een iets uploadbaarder formaat maar dat moet goedkomen. Mejuffrouw Rinsma is met een Twents (!) vriendinnetje op sjouw. Ze is niet uit het zwembad te slaan maar aangezien dat 's avonds om 19:00 uur stipt sluit moet ze 's avonds iets anders doen. Komt goed hoor, ze vermaakt zich prima hier.

De overnachting in Caen was ok, al sliepen we niet denderend maar we waren wel vroeg wakker. Een ontbijt met chocopops, chocobroodjes en andere zoetigheden zorgde ervoor dat mejuffrouw Rinsma met een kogelrond buikje de auto inging, op weg naar de eindbestemming.

Wat heb ik genoten van het landschap onderweg, zo prachtig glooiend en groen, zo lieflijk, ik kreeg er op een gegeven moment gewoon een brok van in mijn keel. We zijn met een kleine omweg even gaan kijken bij Mont St. Michel; ook al zo'n magisch gezicht.

Uiteindelijk waren we vrijdagmiddag rond een uur of 4 op de eindbestemming en hebben we onze spullen uitgepakt en op het gemak een verkenningsronde gedaan. Het zwembad is niet erg groot maar wel erg lekker en het strand is ongeveer een kilometer lopen. Gisteravond was het vloed en was er vrijwel geen strand. Vanmiddag was het eb, met een strand vol zeewier en een strak blauwe lucht.

Nu laat ik Rinsma de foto's uploaden en ga ik genieten van de 80's disco die hier net op gang gaat komen.

A bientôt (k)

1 opmerking:

  1. Geweldig, geweldig hoe jullie dit bijhouden, zo vreselijk leuk en wat zijn de foto's leuk! Toestelletje hè meneer Rinsma ;-) Het ziet er super uit, wel jammer 8€ per uur, pffff! Maar wacht met smart op de volgende! Geniet, geniet, geniet!
    MXX

    BeantwoordenVerwijderen