donderdag 23 juli 2015

Middagje Turnhout

Om 13:00 nam ik De Lijn 450 naar Turnhout. Deze bus doet er een uur over en dan sta je op de Grote Markt in Turnhout. Een niet al te grote stad met een bescheiden stadscentrum. Het idee dat je in een ander land bent is er haast niet, met dank aan filialen van Hans Anders, Zeeman, Dille & Kamille, Kruidvat, Didi, Randstad, C&A en Tempo-team. Ik vond nog wel een vrij ruime Carrefour waar ik even door de gangpaden slenterde, in de hoop op een paar blikken Confit de Canard. Die zag ik niet dus vroeg ik een winkelmevrouw. Ze vroeg: Wat is dat? Amai, ik dacht dat ze dat hier wel zouden kennen. Maar nadat ik had uitgelegd wat het was, zei ze peinzend dat dit echt is voor de feestdagen is. Jammer. Missie mislukt. Uiteraard gaat er wel wat Belse Mayo en Mosterd illegaal mee de grens over. Na een paar uurtjes was ik uitgekeken en zo stond ik om 18:00 weer op Tilburgse bodem.. M'neer Rinsma heeft een lange dienst vandaag, ik moet mij zelf zien te vermaken en dat gaat prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten