maandag 6 augustus 2012

Lapjesmarkt en keukenprinsessengedoe

Een leuk tripje met het GVB vanochtend. Ik heb zeker een uur in diverse trams gezeten. Voor het gemak was ik maar even vergeten hoe verschrikkelijk druk het meestal op de Lapjesmarkt is. Zo ook vandaag. Ik was er rond een uur of 11 maar doorlopen was er niet bij. Na een paar honderd meter strompelen besloot ik een stuk over te slaan en parallel langs de marktkramen in de Westerstraat door te lopen naar de Noordermarkt. Maar hier was het zo mogelijk nog drukker en al vrij snel nam ik een willekeurige afslag waardoor ik via de Brouwersgracht en de Spuistraat in de flagshipstore van H&M terecht kwam. Het kan natuurlijk allemaal aan mij liggen maar ook dit viel tegen. Ik wilde de home-afdeling weleens met eigen ogen bekijken maar merkte dat dit geen enkele meerwaarde had. Ze hebben leuke spullen maar die kan ik ook wel online bekijken en eventueel kopen.
Ongemerkt loop je toch hele afstanden en daarom nam ik tram 9 terug naar huis. Onderweg kwam ik langs het Waterlooplein en besloot toch maar weer uit te stappen en door te lopen naar de Nieuwmarkt om even wat bamisoepjes in te slaan bij Dun Yong. Daarna terug naar waar ik uitgestapt was en weer terug naar 'huis'.
Met een ruime badkamer was het niet zoveel moeite om mezelf even een wellness-uurtje te geven. Voetjes in een bruisbadje, een maskertje op het smoel en daarna lekker douchen met nieuwe shampoo en het douchewonder van Rituals. Zo kon ik er weer even tegen. Tot mijn eigen stomme verbazing besloot ik gewoon te gaan koken. Voor mezelf! Uniek! Ik hou wel van koken maar dan nooit alleen voor mezelf. Er lagen hier nog wat 'vergeten groente' in de koelkast en daarmee maakte ik onder andere asperges met Parmezaanse kaas en paprika in olie. Ik maakte er van het stokbrood van gisteren nog wat bruschetta bij en bakte een zalmfilet. Het was een waar feestmaal.
Vanavond voor de buis om te kijken naar de ziel van doktoren en dan maar weer lekker naar bed. Misschien komt de poesewoes morgenochtend vroeg wel weer kopjes halen en kroelen. Oh wat gezellig!
Tot slot nog een triviantvraagje. Draagt Ronald Plasterk op een doodgewone maandagochtend ook zijn karakteristieke hoed? (Het antwoord is JA)

1 opmerking:

  1. Het GVB was dus geen GVD? Mooi! En je crosst lekker door de stad.

    BeantwoordenVerwijderen