zondag 5 augustus 2012

Ook in Amsterdam regent het weleens

Wegens drastische werkzaamheden aan Station Zwolle ben ik vandaag per touringcar vanaf Meppel naar 't Harde gereden. Daar kon ik weer in een trein stappen die me naar Duivendrecht bracht. Met al mijn bagage stapte ik daar nog even over voor de trein naar Amsterdam Amstel en van daaruit nog een bus naar mijn logeeradres. Broeierig warm, dan is sjouwen met een grote koffer en aanverwanten nog een hele klus. Ik was om een uur of 4 ter plekke en heb eerst een uitgebreid gesprek met Fientje gehad, ze lag buiten, tegen de tuindeuren aan te slapen en schrok wakker toen ik de deur opende. Een poes met Abbesijnenbloed, een beauty dus. En kwekken kan ze goed. De mooiste mauwen laat ze horen. Maar het liefst zit ze ergens in de tuin, de regenbuien deren haar in het minst. Mij wel. Ik had nog een plan om naar de binnenstad te gaan maar heb daar vanaf gezien. Roti en Febokroketten worden uitgesteld. Mijn vriend Albert (Heijn) voorziet me vandaag van heerlijke hapjes in de vorm van stokbrood, garnaaltjes in knoflookolie, zoute roomboter en een lekker stukje kaas. Een koele witte wijn maakt het plaatje compleet. Ik heb geen puf meer om nog weg te gaan, straks duik ik op de bank om te kijken wat Jan Leyers er vanavond in Zomergasten weer van bakt. En dan naar bed. Want de lapjesmarkt wacht op niemand!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten