donderdag 29 juli 2010

Versailles: Les Photo's!

Het Koninklijk Bed. Van Louis XIV welteverstaan. De Zonnekoning, oftewel, Lodewijk de 14e. M'neer kon met dergelijk druk behang vàst moeilijk de slaap vatten. Merde, wat een lawaai!

De Paleistuin van Chateau Versailles. Met pràchtige fontein. In de folder. Nu waren alle kranen dichtgedraaid. Maar het uitzicht was geweldig.

Lapje grond, met gras. Uitzicht op de achterkant van Het Paleis. Dit is nog niet eens op een kwart afstand van de totale paleistuin. Groot is niet genoeg. Ènorm, komt meer in de richting.

Mevrouw de Vries op de trappen van Petit Trianon.
Het verblijf van Marie-Antoinette, vrouw van Louis XVI (de 16e).
Marie-Antoinette kwam op een vrij droevige manier aan haar einde. Het begin van de Franse Revolutie kondigde haar einde aan. De Guillotine was haar lot.

Achteraanzicht van Petit Trianon.

2 opmerkingen:

  1. Mevrouw de Vries, ik geniet van dit weblog! Een fenominaal idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu kan ik me weer aansluiten bij mijn voorgangster! Zo vreselijk leuk om mee te te reizen in al jullie avonturen en daarnaast te genieten van de heerlijke foto's. MEER MEER MEER!!!!!!! Ik geniet met jullie mee!!!!!! Blijf ons verbazen en laat ons meegenieten!!!!!!! Enjoy!!!!!! MXxxx

    BeantwoordenVerwijderen