vrijdag 27 december 2013

Familiebliksembezoek

Vandaag stond ik vroeg op, althans, te vroeg want te laat naar bed. Geen onbekend verschijnsel in het leven van Rinsma en De Vries. Ik had afgesproken om met mijn schoonzus en haar twee kleine meisjes, mijn lieve nichtjes dus, even naar IKEA in Haarlem-Spaarnwoude te gaan. Ik voor een soeppan, zij voor rolgordijnen. Haar moeder kwam ook mee, het was een dames-uitje geworden.
Natuurlijk zocht oma half IKEA af voor zo'n uit de hand gelopen winkelwagen met aangebouwde speeltuin waar vervolgens zeer duidelijke wie-mag-er-om-de-beurt-in-en-tot-wanneer-afspraken over gemaakt werden en toen konden we op pad.

De speenvarkentjes

Onderweg was er ruimschoots tijd voor koffie, brood en ijs. Het was heel leuk om iedereen weer te zien, met name natuurlijk mijn nichtjes. Ze worden zo snel groot en ik zie ze veel te weinig.




Met een grote 10-liter soeppan onder de arm liep ik terug naar het troosteloze winderige en natte station Spaarnwoude voor de trein naar CS en heb daar nog een wandeling over de Zeedijk gemaakt, nog wat noodle-soepjes gekocht bij Oriental en met de tram een tussenstop gemaakt in de Linnaeusstraat voor wat goedkope basics bij M&S. Eenmaal thuis pas echt goed gemerkt hoe moe ik was. Op tijd naar bed en uitslapen is het enige wat ik nu nog wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten